بهترین پزشک شیمی درمانی در تهران با تخصص و فوق تخصص در زمینه خون و سرطان در کلینیک آروین صادقیه مشغول طبابت هستند. بهترین پزشک شیمی درمانی در تهران و آنکلوژیست
بهترین پزشک شیمی درمانی در تهران

9200471 - 0910 46129143 - 021

بهترین پزشک شیمی درمانی در تهران – آروین کلینیک

علاوه بر جراحی  و پرتودرمانی،  شیمی درمانی یکی از ارکان اصلی درمان سرطان است. که شامل درمان تومورهای بدخیم با مواد شیمیایی، به اصطلاح شیمی درمانی یا سیتواستاتیک است که در چرخه تکثیر سلول های سرطانی اختلال ایجاد می کند. مواد فعال در شیمی درمانی به صورت تزریقی یا قرص تجویز می شوند.

برخلاف جراحی  و پرتو درمانی، شیمی ‌درمانی با دارو یک درمان «سیستمیک» را امکان ‌پذیر می‌ کند، یعنی درمانی که کل بدن را تحت تأثیر قرار می ‌دهد. مواد فعالی که به صورت قرص، یا تزریقی تجویز می‌شوند در اندام ‌های مختلف توزیع می ‌شوند و در نتیجه می ‌توانند به سلول‌های تومور منتشر شده رسیده و از بین بروند. یک استثنا مغز است که به دلیل به اصطلاح “سد خونی مغزی” فقط سیتواستاتیک های خاصی می توانند در آن نفوذ کنند.

شیمی درمانی سیستمیک  بر خلاف تنها روش های موثر موضعی جراحی و پرتودرمانی درمان  مراحل پیشرفته سرطان را امکان پذیر می کند که در آن تومورهای ثانویه، که به علت متاستاز بوجود آمده اند از بین خواهند رفت و درمان صورت خواهد گرفت.

اما حتی در مراحل اولیه سرطان، شیمی درمانی برای حمایت از سایر روش‌ها استفاده می‌ شود: بسیاری از تومورها رشدهای ثانویه کوچکی را تشکیل می ‌دهند، به اصطلاح میکرومتاستازها، که هنوز در روش‌های تصویربرداری موجود قابل مشاهده نیستند.

آنها را می توان با شیمی درمانی تشخیص داده و از بین برد. شیمی درمانی موضعی نیز برای درمان مناسب امکان پذیر است که در آن سیتواستاتیک ها اثر خود را مستقیماً بر روی بافت تومور ایجاد می کنند. یک مثال به اصطلاح کموامبولیزاسیون ترانس شریانی (TACE) است. در اینجا، مواد فعال از طریق شریان کبدی به کبد هدایت می شوند، جایی که می توانند علیه سرطان کبد یا متاستاز در سایر اندام ها عمل کنند. که البته تمامی این موارد درمانی تنها زمانی امکان پذیر خواهند بود که زیر نظر بهترین پزشک در حیطه شیمی درمانی انجام شوند.

بهترین پزشک شیمی درمانی در تهران

بهترین روش انجام شیمی درمانی در تهران و توسط بهترین پزشک چگونه انجام میگیرد؟

نحوه انجام شیمی درمانی و استفاده از داروهای آن به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید برای هر بیمار جداگانه تعیین شود.

اغلب نه تنها یک عامل، بلکه ترکیبی از چندین سیتواستاتیک با اصول عمل متفاوت استفاده می شود. این باید موفقیت درمان را با کمترین  عوارض جانبی ممکن بهینه کند .

شیمی ‌درمانی در فواصل زمانی انجام می‌شود که اصطلاحاً سیکل‌ نامیده می ‌شوند و مراحل درمان متناوب با وقفه‌ های درمانی است. در یک چرخه، سیتواستاتیک ها در یک یا چند روز متوالی تجویز می شوند. به دنبال آن یک استراحت درمانی چند روزه، هفته ‌ای یا چند ماهه انجام می ‌شود.

در طول وقفه درمان، باید به بدن فرصت داد تا بافت طبیعی آسیب دیده را بازسازی کند، که معمولاً می تواند سریعتر از بافت تومور پس از شیمی درمانی بهبود یابد. به طور متوسط، چهار تا شش چرخه انجام می شود. در نتیجه، سلول ‌های توموری نیز ثبت می‌ شوند که در دوره‌ های قبلی در مرحله استراحت بودند و بنابراین نمی‌توانستند تحت تأثیر دارو قرار گیرند.

آیا برای مراجعه به بهترین پزشک شیمی درمانی در تهران باید تمامی مراحل درمان را در همانجا بگذرانم؟

شیمی درمانی امروزه دیگر لزوماً به این معنی نیست که شما باید برای مدت طولانی در بیمارستان بمانید .  تا حدی به این دلیل که اکنون می توان عوارض جانبی را بهتر کنترل کرد. بسیاری از بیمارستان ها و مراکز تخصصی اکنون درمان سرپایی را ارائه می دهند.

روش شیمی  درمانی با قرص حتی در خانه امکان پذیر است. با این حال، اگر درمان شما فشرده باشد، بستری شدن در بیمارستان ممکن است همچنان برایتان لازم باشد: برای مثال اگر در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری هستید.و عفونت در بدنتان وجود دارد یا بررسی های مکرر ضروری است بهتر است تا پایان دوره درمان در تهران بمانید و به پزشک شیمی درمانی نزدیک باشید.

بهترین پزشک شیمی درمانی تهران در کدام کلینیک حضور دارد؟

تهران شهری بسیار بزرگ و پر جمعیت است که مسما یافتن بهترین پزشک شیمی درمانی در این شهر بزرگ می تواند کاری سخت و زمان بر باشد شما برای مراجعه به بهترین پزشک نیاز است تا کاملا تحقیق کنید، کلینیک و خدمات قابل ارائه را بشناسید و از بیماران در رابطه با روند درمان و شیوه کار پرسنل پرس و جو نمایید و سپس به پزشک شیمی درمانی مورد نظر خود مراجعه نمایید.

بهترین پزشک شیمی درمانی تهران در کدام کلینیک حضور دارد؟

هزینه شیمی درمانی توسط بهترین پزشک در تهران

سرطان بیشتر از آن که بخاطر اسمش ترسناک باشد به علت هزینه هایی که دارد ترسناک می شود. هزینه دارو، درمان ها و بعضا بستری بیماران از جمله مواردی است که خانواده بیماران دائما با آن درگیر هستند. برای مراجعه به بهترین پزشک شیمی درمانی در تهران نیازی نیست تا نگران پرداخت هزینه ها باشید زیرا مسلما این جان و درمان بیمارتان است که در وهله اول در الویت پزشک قرار دارد.

بهترین پزشک بودن به معنای گران ترین دکتر بودن نیست تنها علم و دانسته های آن فرد است که باعث بهترین بودن او می شود شما هزینه هایی که شما برای شیمی درمانی پرداخت میکنید با توجه به دارو، نوع سرطان و تعداد جلسات است که مشخص می شود پس قبل از هر چیزی با بیمارستان و یا کلینیک مورد نظرتان بابت اطلاع از قیمت و هزینه ها در تماس باشید.