تاثیر کاپ قاعدگی روی سرطان آندومتر را هم مثبت و هم منفی می دانند نا گفته نمامد که خیلی از بانوان با استفاده از کاپ قاعدگی راحت نیستند.
تاثیر کاپ قاعدگی روی سرطان آندومتر

9200471 - 0910 46129143 - 021

تاثیر کاپ قاعدگی روی سرطان آندومتر

میلیون ها زن و دختر در سرتا سر جهان هنوز در زمان قاعدگی محروم، مورد تبعیض قرار می گیرند یا مورد انگ قرار می گیرند. به ویژه در کشورهای جنوب جهانی، آن ها از شرکت در زندگی روزمره و زندگی کاری در روزهای پریود خود منع می شوند؛ بسیاری از دختران اجازه ندارند به مدرسه بروند. فنجان های قاعدگی می توانند به شکستن تابو کمک کنند. و ما در این مقاله به تاثیر کاپ قاعدگی روی سرطان آندومتر می پردازیم.

مهم ترین سوالات در مورد استفاده از کاپ قاعدگی و تاثیر کاپ قاعدگی روی سرطان آندومتر

کاپ قاعدگی نه تنها در جنوب جهانی پتانسیل بالایی دارند، بلکه توسط زنان بیشتری در سراسر جهان استفاده می شود. به عنوان یک جایگزین بهداشتی و پایدار، بسیاری اکنون به کاپ بادوام و قابل استفاده مجدد روی آورده اند. و در نگاه تاثیر کاپ قاعدگی روی سرطان آندومتر باید گفت چون چند بار مصرف است احتمال ایجاد سرطان اندومتر را بیشتر میکند.

کاپ قاعدگی چگونه کار می کند؟

کاپ قاعدگی رگ های سیلیکونی انعطاف پذیر فنجانی به اندازه تقریباً پنج سانتی متر هستند. آنها بیشتر از سیلیکون درجه پزشکی ساخته شده اند . این باعث می شود فنجان ها بسیار بهداشتی باشند. حدود پنج تا ده سال طول می کشد. فنجان قاعدگی مانند تامپون عمل می کند . لیوان را که به اندازه یک تامپون است تا می زنید و آن را داخل واژن خود قرار دهید، سیلیکون باز می شود.

تاثیر کاپ قاعدگی روی سرطان آندومتر

فنجان قاعدگی برای چه کسانی مناسب است؟

از نظر تئوری، فنجان ها برای هر زن مناسب هستند. از آنجا که آنها با بدن سازگار هستند ، می توانند در زندگی روزمره و همچنین در طول فعالیت های ورزشی مانند دویدن، یوگا، اسب سواری یا شنا استفاده شوند. برای دختران بسیار جوان، استفاده از فنجان باید با متخصص زنان در میان گذاشته شود.

فرق بین کاپ قاعدگی با تامپون

کاپ های قاعدگی همچنین در مقایسه با تامپون ها و نوارهای بهداشتی در آزمایش فعلی عملکرد خوبی دارند. به طور قابل توجهی در آزمایش: تمام نوارهای بهداشتی و تامپون ها ردیابی فرمالدئید را نشان دادند. از سوی دیگر، دو کاپ از هر سه کاپ  قاعدگی آزمایش شده فاقد مواد مضر بودند.

مزایا و تاثیر کاپ قاعدگی روی سرطان آندومتر

قطعا مزایایی دارد. ولی صد در صدی نمیتوان به این موضوع اشاره کرد که آیا کاپ قائدگی خوب است با مضر بستگی به زنان دارد و نظرات مختلفی در دنیا وجود دارد و تاثیر کاپ قاعدگی روی سرطان آندومتر را هم مثبت و هم منفی می دانند نا گفته نمامد که خیلی از بانوان با استفاده از کاپ قاعدگی راحت نیستن و از پد بهداشتی و روش های پیشینه استفاده می کنند.

عملا تمام کاپ ها از سیلیکون طبی ساخته شده اند. این در نظر گرفته می شود که به خوبی تحمل می شود و به راحتی تمیز می شود. با این حال، بسیاری از تامپون ها و پدها حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند منجر به واکنش های آلرژیک شوند.

از آنجایی که خون قاعدگی با اکسیژن تماس پیدا نمی کند، بوی نامطبوعی وجود ندارد.از آنجایی که فنجان نمی تواند سرریز شود (وکیوم)، خطر ایجاد لکه های قرمز شرم آور روی شلوار وجود ندارد.

تاثیر کاپ قاعدگی روی سرطان آندومتر و استفاده پزشکی موقع نمونه برداری

کاپ قاعدگی نه تنها برای دوارن قاعدگی موثر و به صرفه است بلکه برای نمونه برداری و تشخیص  بهتر سرطان اندمتر بعضی از پزشکان از کاپ قاعدگی برای نمونه برداری استفاده میکنند تا تشخیصی بهتر را بتوانند بدهند.و به در علوم پزشکی کسی نمیتوان گفت که تاثیر کاپ قاعدگی روی سرطان آندومتر مثبت است یا منفی.