طول عمر سرطان معده به چندین عوامل سرطان بیمار بستگی دارد که بسته به نوع بیماری تغییر میکند ما در این مقاله به بررسی طول عمر سرطان معده می پردازیم.
طول عمر سرطان معده

9200471 - 0910 46129143 - 021

تشخیص سرطان معده چه تاثیر بر طول عمر سرطان معده دارد؟

روش اصلی برای تشخیص سرطان معده FGDS فیبروگاسترودئودنوسکوپی است. در طول تشخیص، یک آندوسکوپ ،یک لوله انعطاف پذیر با دوربین و یک دستگاه در انتهای آن به حفره معده وارد می شود. تصویر دوربین روی مانیتور نمایش داده می شود. در فرآیند مطالعه مخاط، محل تومور و اندازه تقریبی آن مشخص می شود. برای تعیین نوع بافت شناسی، بیوپسی انجام می دهند. قطعه به دست آمده برای بررسی مورفولوژیکی ارسال می شود. بر اساس نتایج مطالعه، تشخیص تایید شده و درجه بدخیمی تومور ارزیابی می شود.

این اطلاعات هنگام انتخاب تاکتیک های درمانی مهم است. برای ارزیابی اندازه تومور، مطالعات اشعه ایکس انجام می شود. برای ارزیابی وضعیت غدد لنفاوی و سایر اندام ها، CT یا MRI با کنتراست انجام می شود . علاوه بر این، آزمایش‌های آزمایشگاهی برای نشانگرهای تومور و طول عمر سرطان معده را نشان دهند.

طول عمر سرطان معده

سرطان معده چیست؟

شایع ترین سرطان گوارشی سرطان معده است. این بیماری یک بیماری انکولوژیک است که با ایجاد یک نئوپلاسم بدخیم از اپیتلیوم غشای مخاطی مشخص می شود. تومور می تواند در قسمت های مختلف معده ایجاد شود: در بدن (قسمت اصلی معده)، در قسمت فوقانی (جایی که معده به مری متصل می شود)، در قسمت پایین (جایی که معده به روده ها متصل می شود) .

به خوبی شناخته شده است که یک سلول طبیعی اگر نقص خاصی در کروموزوم های آن رخ دهد به سلول سرطانی تبدیل می شود. جهش چه چیزی باعث چنین تحولی در سرطان می شود، علیرغم همه پیشرفت های سرطان شناسی، دانشمندان هنوز متوجه نشده اند.

یک معده سالم هرگز قربانی سرطان شناسی نخواهد شد. و تشخیص زود هنگام باعث کاهش طول عمر سرطان معده می شود.این یک واقعیت ثابت شده است. در عین حال، زخم ها، گاستریت، پولیپ ها زمینه مناسبی برای ایجاد تومور بدخیم هستند.

این بیماری در مردان بیشتر از زنان اتفاق می دهد. این نوع بیماری معمولا در افراد مسن تشخیص داده می شود. امروزه تنها تعدادی از عوامل خطر شناسایی شده اند که می توانند این بیماری را تحریک کنند. اما در حال حاضر خبرهای خوبی وجود دارد. طبق آمار، در سال های اخیر کاهش آهسته اما مداوم در بروز تومورهای بدخیم معده وجود داشته است.

تشخیص طول عمر سرطان معده

چه عواملی بر کاهش طول عمر سرطان معده و درمان زودتر فرد دخیل هستند؟

روش اصلی درمان کنسر معده جراحی است: ساب توتال دیستال، ساب توتال پروگزیمال معده، گاسترکتومی. در این مورد، شرط اصلی رادیکال بودن عمل، برداشتن یک بلوک معده تحت تأثیر تومور یا قسمت مربوط به آن و غدد لنفاوی منطقه با بافت اطراف است.

درمان جراحی می تواند با شیمی درمانی یا پرتودرمانی فرآیند تومور ترکیب شود. در هر صورت، ترتیب و نوع درمان به صورت جداگانه و بر اساس نوع تومور، ساختار، محل و وسعت آن با در نظر گرفتن سن بیمار و آسیب شناسی همراه تعیین می شود.

جراحی برای کنسر معده

گاسترکتومی ساب توتال، برداشتن قسمت اعظم معده که از ناحیه قلب خارج می شود. با برش غدد لنفاوی که برای مراحل 1 و 2 بیماری انجام می شود و تومور در آنتروم معده قرار دارد.

گاسترکتومی یا تخلیه معده ،برداشتن کل معده با کلکتورهای لنفاوی منطقه ای.

در هر دو مورد، یکپارچگی دستگاه گوارش با ایجاد آناستوموز (اتصالات) بین مری یا قسمت بالای معده باقی مانده و روده کوچک (اثنی عشر یا ژژنوم) بازیابی می شود.

در حال حاضر درمان جراحی در مراحل اولیه می تواند به روش لاپاراسکوپی انجام شود. یعنی عمل بدون ایجاد برش بزرگ روی دیواره شکم از طریق سوراخ هایی با استفاده از تجهیزات نوری و ابزار مخصوص انجام می شود. در این مورد، تنها یک برش کوچک برای برداشتن معده برداشته شده همراه با تومور لازم است. و طول عمر سرطان معده را کاهش میدهد.

درمان و طول عمر سرطان معده

پرتو درمانی

تابش یک اثر موضعی و هدفمند در علامت های اعمال شده دارد. دستگاه های پرتودهی جدیدترین نسل دقت موضعی بالا و دوز دقیق را ارائه می دهند. سی تی اسکن (توموگراف کامپیوتری) برای تعیین ناحیه محلی سازی دقیق استفاده می شود. بر اساس تصاویر دریافتی، نقاط با استفاده از یک برنامه خاص تشکیل می شوند. علامت گذاری با فوکورسین یا مارکر جراحی اعمال می شود. به لطف این نکات، بیمار به درستی روی میز “کار” قرار می گیرد.

و یک روش دیگر برای کاهش طول عمر سرطان معده ، پرتودرمانی دقت زیادی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که بیماران از نحوه عملکرد پرتوها و دلیل استفاده از این درمان در موقعیت خود آگاه هستند. آنها برای هر بیمار توضیح می دهند که چه چیزی استفاده از پرتودرمانی را توجیه می کند (نشانه ها)، مدت زمان انجام این روش، همه مسائل سازمانی مورد بحث قرار می گیرد و چه عوارض جانبی ممکن است رخ دهد. توصیه هایی در مورد مراقبت از پوست، رژیم غذایی و رفتار پس از درمان ارائه خواهد شد. روش بدون درد است.

شیمی درمانی

اگر سرطان معده فراتر از اولین لایه دیواره معده (پوشش داخلی) گسترش یابد، به آن سرطان منطقه ای می گویند. چنین سرطانی می تواند به غدد لنفاوی مجاور گسترش یابد، اما نه به غدد لنفاوی دور از معده که سرطان متاستاتیک است.

جراحی ممکن است گزینه ای برای درمان تومورهای موضعی باشد. هنگامی که تومور به لایه دوم دیواره معده (زیر مخاطی) گسترش یافته است، جراحی گزینه اصلی درمان است .