در بهترین مرکز پرتودرمانی در تهران با چه روش هایی بیماران معالجه می شوند؟ چه ویژگی های بهترین مرکز پرتودرمانی در تهران را در مقایسه با سایر مراکز خاص کرده است؟
بهترین مرکز پرتو درمانی در تهران

9200471 - 0910 46129143 - 021

بهترین مرکز پرتو درمانی در تهران با تجهیزات – آروین کلینیک

پرتودرمانی نوعی درمان سرطان است که از اشعه ایکس یا سایر ذرات پرقدرت برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می کند. پزشکی که در انجام پرتودرمانی برای درمان سرطان تخصص دارد، رادیوتراپی انکولوژیست نامیده می شود. به طور کلی، یک رژیم یا برنامه پرتودرمانی شامل تعداد معینی از درمان است که در یک دوره زمانی مشخص انجام می شود.

پرتودرمانی می تواند انواع مختلفی از سرطان را درمان کند. همچنین ممکن است در ترکیب با سایر درمان های سرطان مانند شیمی درمانی و یا جراحی استفاده شود.

سرطان زمانی شروع می‌شود که سلول‌ سالم تغییر کرده و خارج از کنترل رشد کنند. تمام سلول های بدن یک چرخه را طی می کنند تا رشد کنند، تقسیم شوند و تکثیر شوند. سلول سرطانی این فرآیند را سریعتر از سلول طبیعی طی می کنند. پرتودرمانی به DNA سلول آسیب می رساند، بنابراین سلول ها رشد نمی کنند یا از بین می روند.

برخلاف سایر درمان‌ های سرطان که بر کل بدن تأثیر می ‌گذارند، مانند شیمی ‌درمانی، پرتودرمانی معمولاً یک درمان موضعی است. این بدان معنی است که معمولاً فقط قسمتی از بدن که سرطان در آن قرار دارد را تحت تأثیر قرار می دهد. برخی از بافت‌های سالم نزدیک سلول‌ سرطانی ممکن است در طول درمان آسیب ببینند، اما معمولاً پس از پایان درمان بهبود می ‌یابند.

انواع مختلفی از پرتودرمانی وجود دارد و همه آنها برای از بین بردن سلول سرطانی کمی متفاوت عمل می کنند.

بهترین مرکز پرتو درمانی در تهران
بهترین مرکز پرتو درمانی در تهران

انواع روش های پرتو درمانی که در بهترین مرکز در تهران انجام می شود چیست؟

دو نوع اصلی پرتودرمانی وجود دارد، پرتودرمانی خارجی و پرتودرمانی داخلی.

نوع پرتودرمانی که ممکن است نیاز داشته باشید به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند:

  • نوع سرطان
  • اندازه تومور
  • محل تومور در بدن
  • چقدر تومور به بافت های طبیعی حساس به اشعه نزدیک است.
  • سلامت عمومی و سابقه پزشکی شما
  • اینکه آیا انواع دیگری از درمان سرطان را خواهید داشت.
  • عوامل دیگر، مانند سن شما و سایر شرایط پزشکی

پرتودرمانی خارجی که در بهترین مرکز در تهران انجام می شود نوسط دستگاهی انجام می شود که پرتو را روی توده سرطانی شما متمرکز می کند. دستگاه بزرگ است و می تواند نویز داشته باشد. بدن شما را لمس نمی کند، اما می تواند در اطراف شما حرکت کند و تشعشعات را از جهات مختلف به بخشی از بدن شما بفرستد.

پرتودرمانی خارجی یک درمان موضعی است ، به این معنی که بخش خاصی از بدن شما را درمان می کند. به عنوان مثال، اگر در ریه خود سرطان داشته باشید، فقط به قفسه سینه خود تابش خواهید داشت، نه کل بدن.

پرتودرمانی داخلی درمانی است  که در آن منبع پرتو در داخل بدن شما قرار می گیرد. منبع تابش می تواند جامد یا مایع باشد.

پرتودرمانی داخلی با منبع جامد،  براکی تراپی نامیده می شود . در این نوع درمان، دانه‌ها، کپسول‌های حاوی منبع تشعشع در داخل یا نزدیک تومور در بدن قرار می ‌گیرند. مانند پرتودرمانی خارجی، براکی تراپی نیز یک درمان موضعی است و تنها قسمت خاصی از بدن را درمان می کند.

با براکی تراپی، منبع تشعشع در بدن برای مدتی تابش می دهد.

پرتودرمانی داخلی با منبع مایع را درمان سیستمیک می نامند. درمان سیستمیک به این معنی است که درمان در خون به بافت‌های سراسر بدن منتقل می‌شود، جایی که سلول‌های سرطانی را پیدا کرده و از بین می‌برد. پرتودرمانی سیستمیک  از طریق دهان یا از طریق  ورید ،  داخل وریدی یا  تزریقی انجام میشود .

با تشعشعات سیستمیک، مایعات بدن (ادرار، عرق و بزاق) برای مدتی تابش می کنند.

انواع روش های پرتو درمانی در بهترین مرکز در تهران

بهترین مرکز پرتودرمانی در تهران دارای چه ویژگی هایی است؟

پرتودرمانی یکی از انواع درمان مهم سرطان به حساب می آید که حتما باید در بهترین مرکز و توسط پزشکان متخصص انجام شود. مرکز رادیوتراپی که در تهران وجود دارد متشکل از یک تیم بزرگ از متخصصان خون و انکولوژی و درمان سرطان می باشد که شما با خیال راحت می توانید برای درمان خود به آن ها مراجعه نمایید.

همانطور که می دانید پرتودرمانی با دستگاه و تابش اشعه از آن است که انجام می شود و اگر در درمان سرطان از دستگاه نامناسب استفاده شود ممکن است شما پاسخ مناسبی از درمان خود نگیرید. اما در این کلینیک تمامی دستگاه های رادیوتراپی کاملا بروز هستند و زیر نظر متخصص رادیوتراپیست و طبق برنامه انجام می گیرند.

بهترین مرکز پرتودرمانی تهران کجاست؟

کلینیک آروین بزرگترین مرکز تخصصی سرطان است که تیم آن متشکل از متخصصین خو.ن و انکولوژی، متخصص ژنتیک، تغذیه متخصص رادیوتراپیست و… میباشد که در شهر تهران و فلکه دوم صادقیه قرار دارد و شما عزیزان به راحتی و با تماس با شماره های قرار داده شده بر روی سایت می توانید جهت مراجعه به کلینیک تماس حاصل نمایید.