سرطان کودکان علاوه بر خود بچه ها والدین را نیز درگیر خواهد کرد. پس سرطان کودکان هزینه های زیادی دارد. پس پیشگیری یا شناسایی اولیه سرطان کودکان مهم است.
درمان کودکان سرطانی

9200471 - 0910 46129143 - 021

سرطان در کودکان و علائم اولیه سرطان در کودکان – کلینیک آروین

برخی از انواع سرطان بیش از همه کودکان را گرفتار می کند سرطان در کودکان با سرطان در بزرگسالان فرق دارد اندام های متفاوتی را درگیر می کند و معمولاً پیشرفت آن سریع تر است.در این مقاله می خواهیم شما را با سرطان های شایع در کودکان و درمان آن آشنا کنیم .
برای درمان سرطان خوشبختانه مرکز درمان سرطان آروین توانسته با استفاده از روش های جدید ،موفق عمل کند .جهت تماس و برقرای ارتباط با مرکز فوق تخصصی و آنکولوژی آروین می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید . 09109200471 – 02144285617

کودکان مبتلا به سرطان

انواع سرطان در کودکان

سرطان های کودکان به دو دسته تقسیم می شوند:

  • سرطان های بافت های توپر که اغلب بخش خاصی از بدن را تشکیل می دهد. تومورهای مغزی بخش قابل توجهی از سرطان کودکان را تشکیل می دهند.یکی دیگر از سرطان های کودکان تومور ویلمز که کلیه را درگیر می کند این تومور اغلب درکودکان 2 تا 5 سال دیده می شود .تومورهای استخوانی اغلب در استخوان های ساعد و پاهای کودک به وجود می آید و در استخوان های ران و ساق از همه بیشتر است .یکی دیگر از انواع سرطان در کودکان سرطان بافت های عضلانی است این تومور اغلب بافت های عضلانی چشم ، پروستات ، مثانه و دستگاه تناسلی را درگیر می کند .این تومورها در ابتدا رشد موضعی دارند اما بعد از مدتی به سایر قسمت های بدن دسترسی پیدا می کنند .
  • دومین نوع از سرطان های دوران کودکی سرطان خون است این نوع سرطان همیشه در هنگام تشخیص در تمام بدن پخش شده است سلول های سرطانی درون مغز استخوان لانه گزینی می کنند و از آن جا در سرتا سر بدن پخش می شوند خون از سلول های معینی مانند سلول های سفید ، سلول های قرمز و پلکت ها تشکیل شده است به دلیل نامعینی فرآیند تولید سلول های سفید خونی گاهی اوقات دچار اشکال می شود و این سلول ها شروع به رشد می کنند سلول های سرطانی بخش مهمی از مغز و استخوان را اشغال می کنند و اجازه نمی دهند سلول های قرمز و پلاکت ها در آن جا رشد کنند .به این ترتیب بافت های سالم نابود می شوند و تعادل بدن به هم می خورد .وقتی سلول های سفید به شکل غیر طبیعی رشد کنند نمی توانند به وظایف خود کمک کنند .

سرطان در کودکان

درمان سرطان در کودکان

در اولین مرحله با شدت تمام به سلول های بیمار حمله می کنند تا از پیشرفت آن ها جلوگیری کنند .همچنین برای حفظ عملکرد طبیعی بدن مقداری گلبول قرمز و پلاکت به فرد بیمار تزریق می کنند همزمان با تزریق داروهای شیمی درمانی سلول های سرطانی را نابود می کنند اگر در این مرحله بیمار دچار تب شود به او آنتی بیوتیک تزریق می کنند تا عفونت احتمالی برطرف شود پس از3 الی 4 هفته شیمی درمانی یکی از بدترین عوارض آن که ریزش مو است رخ می دهد این وضعیت تاثیر بسیار بدی بر روی کودک دارد اولید مرحله درمان معمولاً چند هفته طول می کشد اگر تعداد سلول های خونی به حالت طبیعی برگردد وسلول های بدخیم ریشه کن شود در اصطلاح می گویند که بیماری به حالت خاموشی فرو رفته است .

دومین مرحله ی درمان تثبیت آغاز می شود این مرحله شامل پرتو درمانی می شود. پرتو درمانی هر روز به مدت 5 تا 10 دقیقه و در مجموع سه هفته تکرار می شود تا هر گونه سلول سرطانی باقی مانده در کودک نابود شود.دومین بخش درمان تزریق مایع نخاعی است هدف از این کار پاکسازی کامل سلول های سرطانی است.اگر همه چیز خوب پیش برود کودک وارد مرحله ی مراقبت می شود که معمولاً 2 سال طول می کشد.

علائم اولیه سرطان خون در کودکان

نتیجه سرطان در کودکان

در مرحله مراقبت کودک باید هر چند وقت یک بار توسط پزشک معاینه شود و  داروها را به موقع استفاده کند  و در صورتی که بیماری عود کند همه چیز از حالت اول شروع می شود تا زمانی که بیماری خاموش شود.

برخی از خدماتکلینیک فوق تخصصی آنکولوژی آروین عبارتست از :

درمان سرطان

غربالگری سرطان

شیمی درمانی

رادیوتراپی