سرطان کام نرم در قسمت بالا و عقبی دهان قرار دارد که حتی با زبان نیز قابل احساس است و به گلو متصل است و ایجاد سرطان در این بخش بسیار نادر اما امکان پذیر است
سرطان کام نرم

9200471 - 0910 46129143 - 021

سرطان کام نرم چیست و درمان سرطان کام نرم – آروین کلینیک

کام نرم در قسمت بالا و عقبی دهان قرار دارد که حتی با زبان نیز قابل احساس است و به گلو متصل است و ایجاد سرطان در این بخش بسیار نادر اما امکان پذیر است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

علائم سرطان کام نرم چیست؟

علائمی که ممکن است در هنگام سرطان کام نرم به آن مبتلا شوید عبارتند از:

  • تورم در گردن
  • گوش درد
  • کاهش وزن
  • لق شدن دندان
  • زخم هایی با بهبودی سخت
  • بوی بد دهان
  • مشکل در تکلم
  • خونریزی لثه و کام

سرطان کام نرم

آیا وجود هر یک از علائم به معنای ابتلا فرد به سرطان کام نرم است؟

خیر اکثر علائم سرطان کام نرم با مشکلات دهان و دندان مشابه می باشد و بهتر است شما برای دریافت نتیجه نهایی و پی بردن دقیقتر به بیماری حتما به یک متخصص مراجعه نمایید تا با انجام آزمایشات تحت درمان دقیق قرار بگیرید. شما می توانید به کلینیک های فوق تخصصی درمان سرطان برای بررسی دقیق تر مراجعه نمایید.

علت ابتلا به سرطان کام نرم دهان چیبست؟

دلایل متعددی برای ابتلا به سرطان کام نرم دهان وجود دارد. برخی از این دلایل شامل مصرف تنباکو، مصرف الکل، عوامل عفونی، عوامل ژنتیکی و عدم بهداشت دهان و دندان می‌باشد. همچنین افرادی که با ویروس اپشتین بار می ‌شوند هم ممکن است بیشتر در معرض خطر قرار بگیرند. به هر حال، هنوز علت دقیق ابتلا به سرطان کام نرم دهان روشن نشده است و به بررسی شرایط خاص هر فرد نیاز دارد. اگر شما نگران خودتان هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

درمان سرطان کام نرم

سرطان کام نرم دهان (Oral Soft Tissue Cancer) یک نوع سرطان است که در بافت های نرم دهان ایجاد می شود، به عنوان مثال می توانند در زبان، بازوی داخلی یا بافت های اطراف دندان ها به وجود آیند.

تشخیص سرطان کام نرم دهان با بررسی بصری دهان توسط پزشک غربالگری می شود، اگر سرطان مشکوک به آن یافت شود تحت بررسی بیشتر قرار می گیرید. این بررسی ها ممکن است شامل برداشتن نمونه بافت با استفاده از بیوپسی (biopsy)، سونوگرافی (ultrasound) و تصویربرداری با رادیوگرافی (X-Ray) باشد.

بسته به مرحله پیشرفت سرطان، درمان می تواند شامل جراحی برای برداشتن سرطان، شیمی درمانی (chemotherapy) و ترکیبی از این دو باشد. در همه مراحل درمان، فرایند پیگیری دقیق پس از درمان بسیار مهم است. به طور معمول، شامل بررسی های تصویری منظم و بررسی های بالینی برای مانیتورینگ بازگشت سرطان و خطرات ریز پا شامل بازدیدهای چندگانه در کلینیک تخصصی می شود.

علائم سرطان کام نرم

آیا سرطان کام نرم می تواند کشنده باشد؟

سرطان کام نرم دهان، یکی از انواع سرطان‌های دهان است که ممکن است در بافت‌های نرم دهان (مانند بافت‌های بینی، حنجره، صورت و گلو) شروع شود. چند نوع سرطان کام نرم دهان وجود دارد، اما برخی از این نوع‌ ها می‌توانند خطرناک باشند و در صورت عدم درمان مناسب و به موقع، ممکن است به مرگ منجر شوند.

به طور کلی، درمان سرطان کام نرم دهان از جمله رادیوتراپی و شیمی درمانی، جراحی و در برخی موارد ترکیبی از این روش ‌ها می ‌تواند انجام شود. در صورتی که سرطان در مراحل زودرس تشخیص داده شود و درمان به موقع صورت بگیرد، احتمال شفای بیمار زیاد است. بنابراین، درمان زودرس سرطان کام نرم دهان بسیار مهم است و بهتر است به محض مشاهده هرگونه نشانه‌ ای، مانند زخم‌ های دهان، به پزشک مراجعه کنید