دکتر روبیک به بو فوق تخصص جراحی کولون و رکتوم از اتحادیه اروپا و فوق تخصص جراحی کولورکتال دارند. برای دریافت نوبت دکتر روبیک به بو با کلینیک آروین تماس بگیرید.
دکتر روبیک به بو

دکتر روبیک به بو جراح و فوق تخصص روده بزرگ – آروین کلینیک

شاید چنانچه شما هم درگیر بیماری های روده و رکتوم بوده اید هزاران بار نام دکتر روبیک به بو را شنیده باشید مخصوصا در زمانی که پزشک برایتان جراحی را تجویز کرده باشد. ایشان سالهاست که در این زمینه سابقه دارد و تحصیلات خود را نیز در دانشگاه های آمریکا و اروپا گذرانده اند.

دکتر به بو دارای شماره نظام پزشکی 104639 میباشد و در سطح بین الملل فعالیت داشته و همچنین جز یکی از بهترین اساتید دانشگاهی است. ایشان در تهران مشغول فعالیت هستند و تاکنون مقالات بسیار زیادی را با توجه به کار خود ارائه داده اند و شناخته شده ترین فرد در حوزه جراحی رکتوم و بیماری های نشیمنگاهی می باشند.

دکتر به بو به چه دلیل در سطح بین الملل شناخته شده هستند؟

دکتر به بو علاوه بر آنکه در ایران معروف هستند در کشورهای فراتر از ایران نیز شناخته شده می باشند. ایشان یکی از اعضا جامعه بین المللی بی اختیاری ادرار و کف لگن و همچنینی عضوی از جامعه جراحان کولوروکتال آمریکا میباشند که در زمینه درمان و جراحی بیملری های مقعد و نشیمنگاهی سابقه بسیار طولانی دارند.

مدارک تحصیلی دکتر روبیک به بو

دکتر روبیک به بو یکی از حاذق ترین و بهترین پزشکان و جراحان رکتوم و کولورکتال هستند و دارای مدارک و فوق تخصصی بین المللی میباشند. برخی از مدارک تحصیلی ایشان عبارتنداز:

  • تخصص جراحی عمومی از دانشگاه پادوا ایتالیا
  • فلوشیپ از دانشگاه پتزبورگا آمریکا
  • فوق تخصص جراحی کولون
  • دارای بورد فوق تخصص جراحی کولورکتال اتحادیه اروپا

دکتر روبیک به بو بیشتر در چه زمینه ای فعالیت دارند؟

همانگونه که اشاره کردیم دکتر روبیک به بو یکی‌ از بهترین و شناخته شده ترین جراحان و پزشکان درحوزه بیماری های نشیمنگاهی هستند. فعالیت تخصصی ایشان بیشتر در زمینه جراحی رکتوم، هموروئید و بیماری های نشیمنگاهی میباشد که ایشان خودشان بصورت تخصصی و حرفه ای درمان ها را انجام میدهند.

چگونه میتوانم از دکتر روبیک به بو نوبت بگیرم؟

برای مراجعه به دکتر روبیک به بو نیازی نیست که حتما جز بیماران ایشان بوده باشید کافی است با شماره های قرار داده شده بر روی سایت تماس بگیرید و در زمان تعیین شده برای درمان خود به‌ کلینیک مراجعه نمایید همچنین میتوانید درصورت دارا بودن آزمایشات، برگه نتیجه آزمایش و تصویربرداری را نیز همراه خود داشته باشید.

توضیحات دکتر روبیک به بو در رابطه با سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع و دومین علت مرگ و میر بیماران بر اثر کنسر میباشد. سال گذشته بود که حدود پانصد هزار نفر در دنیا بر اثر این بیماری کشته شده اند. اما خبر خوب این است که امروزه میتوان با تکنولوژی های بروز شده این بیماری را درمراحل زودرس تشخیص داد و آن را درمان نمود.

علائم سرطان روده بزرگ از زبان دکتر روبیک به بو

علائم سرطان روده بزرگ میتواند شامل دیدن مدفوع خونی باشد که یکی‌از نشانه های رایح است و درصورت مشاهده آن بهتر است فورا به‌ پزشک متخصصی مانند دکتر روبیک به بو مراجعه نمایید این خون میتواند به‌تنهایی دیده شود و یا همراه با ترشحات خلط مانند و بلغم مانند یا تغییرات اجابت مزاج و ادامه دار به‌ شکل یبوست و اسهالی باشد که روزبه‌روز بدتر میشود. مثلا درصورتی که روزانه حتی یکبار هم اجابت مزاج ندارید و این مشکل تا ماه ها بعد هم ادامه دار شده است شما به یبوست شدیدی مبتلا شده اید و باید درمان شوید.

نشانه بعدی وجود مدفوع باریک است که علاوه بر این درد شکم احساس توده، کاهش وزن بی دلیل، کم خونی بی دلیل می تواند از نشانه های ابتلابه این کنسر باشد و اگر این علائم را مشاهده کردید بهتر است فورا به پزشک مراجعه نمایید.

تاثیر تغذیه بر سرطان روده بزرگ از نظر دکتر روبیک به بو چیست؟

برای آنکه روده هایتان بصورت مرتب کار کند بهتر است ساعت تغذیه خود را برنامه ریزی کنید. استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه را باید افزایش دهید. تحرک داشته باشید زیرا عدم تحرک باعث کاهش تحرک روده میشود. درصورت ابتلا اقوام درجه یک هرگز غربالگری سرطان را فراموش نکنید.

نحوه پختن غذا، پخت گوشت با دمای خیلی بالا یا ذغالی و کباب کردن گوشت و زیاد سرخ کردن و مصرف روغن های نامرغوب میتواند باعث تشکیل مواد سرطان زا شود که خود باعث ایجاد چسبندگی روده و بروز یبوست خواهد شد.

بهترین راه تشخیص این سرطان از نظر دکتر روبیک به بو

تست های خیلی دقیقی برای تشخیص سرطان روده وجود دارد مانند تست مدفوع و خون، آزمایش رادیولوژی مانند سی تی اسکن و ام آر آی، ولی بهترین نحوه تشخیص کولونوسکوپی می باشد. که پزشکانی مانند دکتر روبیک به بو با استفاده از الکترو میتواند داخل روده را مشاهده کرد و درصورت وجود زائده مشکوک یک تکه کوچک از آن را نمونه برداری و بررسی می کند و از ماهیت این توده مطمئن خواهد شد.

درمان سرطان روده با دکتر به بو

درصورتی که این زائده بدخیم و سرطانی باشد قدم بعدی این است که مشاهده کنیم که آیا مشکل به بافت های مجاور و به‌بافت های دور دست انتشار پیدا کرده است یا خیر. هر چه تشخیص کنسر زودتر اتفاق بیافتد و درلایه های سطحی روده باشد درنتیجه امکان موفقیت برای درمان بالاتر است و ما تا 90 درصد میتوانیم بدون استفاده‌از درمان مکمل مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی و فقط با جراحی آن را درمان نماییم.

ازنظر دکتر روبیک به بو بعد اینکه انتشار کنسر در دیواره و بافت های مجاور روده بررسی و مشخص شد وارد مرحله درمان میشویم که در این مرحله درمان قطعی سرطان روده جراحی است که درطی آن قسمت سرطانی روده برداشته شده و دو سر روده به‌هم متصل میشوند یا درمان های دیگر مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی و یا ترکیب این دو میباشد که بستگی به‌وسعت کنسر دارد.

آیا علائم هشدار دهنده نیز وجود دارند؟

بهتر است قبل‌از آنکه علائم سرطان شما شدت یابند برای درمان به پزشک مراجعه نمایید. علائم هشدار دهنده مانند کاهش وزن، درد شدید، توده قابل لمس و ترشحات بیش ازحد مواردی هستند که فورا باید توسط متخصص بررسی شوند و همچنین بهتر است سالانه آزمایش تست خون درمدفوع را انجام دهند. این تست بهتر است درسنین زیر 45 سال برای جلوگیری و یا درمان زودهنگام سرطان روده بزرگ انجام شود.

درسنین 40 تا 50 سال، غربالگری سرطان روده را حتما باید هر پنج سال یکبار و با کولونوسکوپی انجام داد تا ریسک مبتلا شدن به کنسر کاهش یابد یا زوائد کوچکی که هنوز تبدیل به کنسر نشده اند را پیدا کنیم و بصورت سرپایی آن را درمان نماییم. اما توصیه صد درصدی دکتر روبیک به بو این است که اگر شما سابقه ابتلابه سرطان روده را درخانواده خود دارید و خطر ابتلابه این کنسر زیاد است باید حتما درسنین کمتر از45 سالگی برای انجام آزمایشات کولونوسکوپی به پزشک مراجعه نمایید.